Supisup müzik köşesi

23 Ocak 2013 Çarşamba

Uçun kuzgunlar,uçun! CROWS ZERO!



Uçun kuzgunlar,uçun!

Filmi anlatmaya nerden başlasam bilemedim be.
Önce herkesin kafasındaki ön yargıyı kırmasını istiyorum.
Konuya bakıpta 'Bu ne?Kan gövdeyi götürüyor.3-5 genç birbirini katlediyor.'
Hayır dostum yanılıyorsun.
Aslında bu daha çok;güçlünün tutunabileceği dünyaya,gerçek hayata farklı bir pencereden bakış.
Bu film sadece dövüş sahnelerinden,efektlerden,gerçekçilikten zevk alacağın bir yapıt değil;aynı zamanda kendi benliğinin çürük zemininden,hayatında;istediklerin,hayallerin ve pişmanlıklarınla buluşma şansı yakalayacağın bir araç.

Konu: Suzuran;serserilerin cirit attığı,adı okul olsada eğitime dair en ufak ize rastlanmayan,polisin bile girmeye çekindiği belalı bir lise.
Duvarların her yanı grafiti,kırık camlar,terk edilmiş görünen bina...
Buram buram ben bela için yaratıldım diyen bir dünya.
Okulda hiyeraşi anlayışı fazla güçlü.
Yıllarca okuldakileri kimse birleştirememiş ve herkesin tutkusu o kişi olmak.
Suzuran'ın gerçek ve şanlı lideri!
Genji ise Yakuza olan babasından iyi olduğunu göstermek ve kendi hırsını dizginlemek için Suzuran'a gelir.
Ve liderlikte başı çeken aday Serizawa ile çekişmeye başlar...

~~

Filmin müziğine bakalım,anlamına...



 Vahşi tarafta yaşayan arkadaşlarıma
Bir sözüm var.
Şu uzaklaştıkça titreyen ışık
Bir gün seni buradan dışarı çıkarabilir.

Un ufak olmuş bir ikindi kesişiminde
Kanatsız bir kuş sürüsü görüyorum
Ne olduklarının farkında olmadan
Hayatta kalmaya çalışıyorlar

Güneş kanatlarını yakmış
Uçamıyorlar bile.
Ama hepsinin bir sevdası var.
Uçmak ve uçmaya devam etmek istiyorum.

Kendi kendine yaşamanın anlamı ne?
Seni zapt eden bombadan kurtul.
Her mevsimle yeni bir keşif gelir.
Değişmek ve değişimi sürdürmek istiyorum.



~~

''Kuzgun olmakta sorun yok.Kafese hapsedilip uçmayı unutmu zavallıları düşününce,kuzgun olmak çok daha iyi.Benim için kuzgun olamk yeterli.''

 http://25.media.tumblr.com/340781cbdc619d2de7431cce4d3fa567/tumblr_mfcwixSePk1qmt2bho1_500.jpg


Filmi neden sevdim?
Başta filmin altında yatanları söylemiştim değil mi?
Ama filmin karakterleri o kadar kendine özgü ve insanı kendine hayran bırakan tipler ki..


Genji

 
Babasına kendini ispatlamak isteyen,Yakuzaların bağrında büyümüş tek amacı güç ve hırsları olan gencimiz.
Suzuran'a geldiği ilk andan itibaren; artık ben burdayım,karşı koyan sıkıysa çıksın karşıma diye bağırıyor adeta.
Hırslarına bazen karşı koyamasa da bu işlerin sadece yumruk ve güç olmadığını anlayıp,arkadaşlığın ve sadakatin anlamını anlamaya başlıyor.

Oguri'yi Hana Kimi'den tanırım.
Orda kıl olmuştum(Nakatsu'm dururken yani.)
Ama bu filmde amcaya hayran kalmamk için moloz olmak gerek.
Onu Oguri yapan bu filmdir bence.
Hana Kimi,Hana Yori falan değil.

Serizawa

 
Filmi izlemek için bu adam bile yeter!
Suzuran'ın potansiyel lideri.
Genji'den farkı kuvvet değil,adamlarının ona sadakati ve inancı.
Hırsına asla yenik düşmez,herşeyi etraflıca düşünür ve yapar.
Cömert ve dürüst bir kavgadan yanadır.
Herşeyi aslına uygun yapar.
En kötü andayken bile,yüzü-gözü dağılmış olsada beni kenine hasta eden özelliğiyle gülümser.
Ama öyşe bir gülümsemedirki o!
'Hayat böyle işte,zamanla alışırsın'
dercesine.
Tokio'ya fazla değer verir,arkadaşlaronun için önemlidir.

Aslında sadece ikisini açıklamak yeterdi ama İzaki olmadan olmaz!

İZAKİ

 

Bu çocukta as karakterlerden.
Yıllarca lider olma yoluna hevces etsede Serizawa ile hiç karşılaşma cesaretini bulamamış.
Ama Genji ile tanıştıtan sonra en azından onun karşısına çımayı başarıyor.

Sevdiğim sözü ise:
'Savaşta adil dövüş diye bir şey yoktur.'
ordaki o sağlam duruşu,pis bakışları beni benden almıştı.


~~

Gelelim 2.filme.

http://asiabeam.com.nyud.net/v/var/albums/movies/Crows_Zero_2/Crows%20Zero%202%20image%2010.jpg

Bu seferde önündeki tek engel : Rinda-man.

Dövmeye çalışsada her defasında her yanı kırık geri döndü malesef.

O bunlarla uğraşa dursun,Serizawa ve adamları onu lider oalrak tanımıyordu.
Genji'nin analması gereken gücün yeterli olmadığıydı.
Herkes Serizawa'ya sadıktı,ona değil..

Tüm bunlar olurken Housen ile uzun süredir süren anlaşma onun yüzünden yok oldu.
Artık hem Suzuran'I birleştirmesi hemde belalı Housen'e karşı koyması gerekecekti..

http://24.media.tumblr.com/tumblr_mdhqb2EddF1rgvhr8o1_500.jpg

Soldaki amcaya dikat.
Hava yağmur-güneş hiç önemli değil.
Hep şemsiyeli.
Ölüm makinası,birini dövmeye başladı mı gözü dönüyor.
Tam bir psiko!


Lider.

 http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9jl7tQfpc1rdvymko1_1280.png

Yıllar önce lider ölen arkadaşı-kankası- ölünce bu bozulan anlaşmayı fırsat bilip Suzuran'a baş kaldırıyor.
Dölvüşün onurlu bir şekilde olması taraftarı.
Erkek bıçak kullanmaz!


Ve eski liderin kardeşi.

 http://25.media.tumblr.com/tumblr_mdkhjqy3M11qa09fco1_500.gif

Bu çocuk benim 3. film olacağına dair tek umudum!
Abisinin intikamı almada sadece gözlemci oalrak izledi.
'O benim kalbimde yaşıyor.'
'Ve eğer intikam alınacaksa Suzuran'ı ele geçirrim ve sonrada dağıtırım.'
Bu çocuk korkutucu.
Aklını kullanıyor ve sanırım Genji'ye en büyük rakipte o olacak.
Dölvüş yeteneğini sadece,Genji'yi bıçaklı çocuktan kurtarırken izledik.
Ama 3. film gelirseki bence gelcek bu çocuk herşeyin dengesini değiştirecek.
Boşa bu kadar olayı yapmazlardı.



~~

Filmin kadrosu da şahane fark etmişsinizdir.
Bayıldığım oyuncular burada.
Göz ardı etmeyip,her anının tadını çıkararak izleyin derim.
Sevgilerle.
XOXO


2 yorum:

  1. En sevdiğim J-movie... Buy filme olan sevgimi anlatamam, beğenimi kelimelere dökemem. Bana göre Takashi Miike'in en sağlam filmidir ki Hana Kimi'nin prodüktörlerinden çıkma. Daito Shunsuke, Oguri bebeğim :D, Miura, "Lider" olarak adlandırdığınve adını unuttuğum çok swevgili insan :D...

    The Street Beats'in (en sevdiğim j-rock grubudur) I.W.C.'inden daha çok uyan tek şarkı bence ikinci filmin ana şarkısını olan Avarenin Şarkısı yani Sasurai no Uta'dır. ^^

    Bu arada 3. filmi 1 yıldır bekliyorum hala ses yok. Sanırım gelmeyecek :P

    YanıtlaSil
  2. Miuranın biraz daha büyümesini bekliyolar acep:DD Oguri baba olmadan çekin da 3. filmi:DD

    YanıtlaSil